Novinky

5.1.2017 - Nová stránka: Svatební zvyky, zvyklosti, tradice a zábava, aneb jak se zabavit na svatbě :)

3.1.2017 - připravuji zcela nový ceník dle vašich přání - kompletní fotografické služby i zvýhodněné, levné, ekonomické focení svatby - více na svatební fotografie - ceník

26.9.2016 - chcete nafotit svou svatbu? Volné termíny na svatby mizí - především soboty začínají být obsazené. Již chodí objednávky na svatby 2017. Nabízím svatební fotografie za dobrou cenu a se vstřícným servisem. Objednejte ještě dnes!
Váš svatební fotograf,
Jan Borůvka, Praha

1.6.2015 - Zaktualizován a hlavně zjednodušen ceník svatební fotografie - nyní si snadno sami spočítáte, na kolik vás přijdou mé služby a kvalitní svatební fotografie. Těším se na spolupráci. Jan Borůvka, svatební fotograf

7.10.2014 - Do Fotogalerie: Svatby přidány nové svatební fotografie.

Archiv novinek

Fotoslužby v akci :)

Celodenní fotografování na svatbě nyní v akci pro 3 zájemce s cenou jen 9.550 Kč.

10 věcí bez kterých by nám bylo lépe

Existuje 10 věcí, bez kterých by nám bylo lépe? Určitě. A možná těch věci existuje i 20, 30, 50! :)
Ale to by byl moc dlouhý článek a já se ho pokusím napsat z mého pohledu.
Možná budu položkami posouvat směrem nahoru i dolů. Kdo ví. Ale položky určitě budou přibývat :)

1. Telemarketing

Taky to znáte. Je svátek. Hodiny obbíjí 12 hodinu. Na stůl se chystá polévka. Sliny se sbíhají. A v tom telefon .... zvoní ... zvoní .. no, co kdyby to byl někdo z práce nebo něco důležitého. Vstáváte, zvedáte telefon ... Cože? Levný plyn a nebo nabídka rozšíření účtu o další službu? Telemarketing nezná mezí. Pomocí telefonu, který máte k soukromým účelům, byl někdy vložen při objednávce do nějakého e-shopu, abyste dostali sms potvrzení o vyřízení a hned vám volá kde kdo, aby vám nabídl kde co ....
Hrůza. Zakázal bych a bylo by nám jistě lépe :)

2. SPAM a nevyžádaná pošta

O půlnoci pípne upozornění, že máte nový e-mail. Samou zvědavosti sahám po telefonu a čtu informaci, že firma vzdálená 200km mi nabízí levnější, výhodnou, vlastně nejlevnější až nejvýhodnější rekonstrukci fasády. Doufám že nejde o metaforu a je to opravdu nabídka stavební firmy, která se k mému emailu, který jsem nikdy nikde nepoužil k žádné registraci, dostala jedině tím způsobem, že prolejzá weby a hledá, aby pak učinila jednu z 50ti nabídek, které denně dostávám.
Z principu, firmy které mě takto otravují, nikdy k ničemu nevyužiju. A i kdyby takhle spamovala pražská záchranka, raději chcípnu na ulici, než abych jim zavolal, že něco najednou od nich potřebuji :)

3. Reklama

Nevadí mi reklama jako taková. Chápu že v jistém měřítku je reklama dobrá. Ale ... nezneužívá se toho už? Denně na nás prý útočí až 2500 sdělení. A kdo by nepodlehl. Časem asi každý. A tak běžíte pro nejlepší prací prášek, pro placatější nebo prohnutější televizi, sportovnější boty které běhají samy, čerstvou zeleninu z obchodního řetězce (který fakt netuší jak čerstvá zelenina vypadá) a podobně. Reklama z nás dělá frustrovanější lidi, kteří jen pak po shlédnuté reklamního sdělení touží po věcech, které viděli. Reklamu? Zakázat ... Ne ... ale výrazně omezit. Zakázala se reklama na tabákové výrobky, aby děti nezačaly hulit. Tak zakažte další, aby si dospěláci nepůjčovali na kraviny a nebo si je nekupovali za úspory :)

4. Nekonečné seriály .. ale i některé ty konečné

Další útok na inteligenci národa. No, spíše inteligenci jednotlivce. Náš národ se jako celek nechová nic moc. Tak co očekává od seriálů? Třeba snahu to změnit? Ne, to se raději točí nekonečné seriály a předbíhají se v počtu nesmyslných dílů. Kde jsou ty doby ... kdy se člověk opravdu těšil na další díl. Dnes vám jich 15 uteče a vy to ani nezporozujete. Ale co bychom vlastně čekali? Četl jsem, že seriály řešící lidská dramata a osudy prý lépe prodávají reklamu v přestávkách. A je to logické. Ponurý děj, smutný příběh, odehrává se lidské drama ... ta podvádí jeho, ten neudělal zkoušky, ta leží v nemocnici nebo ten uzavřel špatnou pojistku ... a najednou střih, lidé se usmívají, ze stejné obrazovky to září štěstím nad spořícím účtem s úrokem 1%, v ruce se drží první čertvé rajče dovezené do ČR, cestuje se levněji do země, kde bouchají denně 3 odpadkové koše .... Reklama. Hodně to souvisí s předchozím bodem seznamu. Omezme reklamu a možná se budou točit i lepší seriály :)

5. Stupidní dětské hračky

Mám dceru. A pozoruji to už od doby, co začala chodit se mnou na nákupy, pozoruje TV a hlavně, chodí do školky. Všelijaké kraviny se dětm nabízejí jako hračky. Smraďoši, autíčka co jen létají vzduchem a narážejí na sebe, všelijaké příšery, mizerná hejblátka ... hlavně že každá hračka má svůj vlastní seriál :) A tak denně dceři vysvětluji, že tahle hračka je fakt na nic ... a i když vysvětluji, stejně jich pár doma má a dopadly přesně tak, jak jsem říkal. Po 15ti minutách omrzely. A tak dál marně odolávám přáním, že dcerunka musí mít plyšáka, který na dvě tužkové baterie koulí očima a dělá "hvuuiii tak", nemá kočko-morče-psa, co se vozí na vozíku v plastovém domečku, nemá draka, co se změní ... v něco co není drak .... a nedej bože, že ráno koukáme společně na blok dětských pohádek. Jedna stupidita za druhou. Chápu že děti mají svůj svět, ale když ten svět nemůže pochopit dospělý, asi ho těžko pochopí dítě. Pro ně se to jen hejbe, někdo tam řve, ideálně nadává a rozšiřuje omezenou dětskou slovní zásobu ... hlavně, že ten seriál prodá další kolekci těch nejnudnějších postaviček .. aby se zase trochu spotřebovala příroda ve prospěch průmyslu těžící ropu :)

6. Bulvár

V současné době není asi kontroverznější téma (cca. 3 dny po smrti I.B.). Ale ... rozhodně Bulvár patří na seznam věcí, bez kterých by nám vše bylo lépe. Co dělá bulvár? Přímo ničí lidem životy. Proč bulvár ničí lidem životy? Protože to čtenáři chtějí? Proč to chtějí? Aby se možná dočetli, že někdo je na tom hůře, i když by se měl mít lépe. A tím si odůvodní ... když se nemá dobře tamten, jak se mohu mít vlastně dobře já. On má peníze, moc, auta, domy ... a stejně nezaplatil výřivné, jezdí bez povinného ručení, má tři ruce, jedno oko na punčoše ... Bulvár? Je to mnohdy jen prasárna autorů a nakladatelství, nepodložená fakty, hlavně že dobře prodává a mizí náklad po tisících. Bulvár? By ve slušném světě neměl co dělat. Lidi by měli respektovat cizí soukromí. Starat se o své a snažit se, aby svůj čas trávili smyslupněji. Za smrtí I.B. není bulvár jako takový. Je to každý, kdo si chtěl něco peprného přečíst, aby okořenil tu pravou českou závist "jak se mu na to krásně přišlo", protože sám má nudný život a slabou fantazii, než aby žil své příběhy a psal vlastní historii. Nebýt čtenářů bulváru, nebyl by ani bulvár a každý kdo zaplnil vnitřní stránky těchto plátků, by měl více soukromí aby si mohl řešit své problémy, nemusel by vynakládat energii a prostředky na očišťování svého jména, nemusel snášet divné pohledy lidí na ulici, které ani nezná .... bez bulváru by prostě každý měl svůj klid. A proč se dnes v ČR každý chová jako prase? Protože odevšud na nás dopadá tato norma chování ....

7. Přímá volba prezidenta

Loňské výsledky historicky první přímé volby prezidenta republiky jasně dokazují fakt, že příliš demokracie škodí. Osobně proti výerci až tak nic zásadního nemám. Jen si prostě myslím, že to není osoba na prezidenta vhodná. Na druhou stránku, kdo z našich kandidátů byl. V tom našem chlívku najděme lepší postavu? Švejk? Major Zeman? No je fakt, že vítěz voleb má od obou něco :) Osobně si myslím, že když v ČR žije většina podprůměrně vzdělaných, chudých, chudoba se rozrůstá, ekonomické nůžky se otevírají, není dobré dávat větší moc lidem. Kdosi řekl, že když se potká jeden mudrc a dva blbci, ti ho vždycky přehlasují :) A to se myslím stalo i ve volbách a proto, výrazem demokracie byla i dřívejší forma volby prezidenta republiky. Lid volil své zástupce a ti pak znalí oboru, potřeb, atd. volili svého "nadřízeného". Ale co, chudákům se dala příležitost projevit se tak, jak je přirozené a volili toho, kdo jim slíbil zase něco zadarmo, kus z bohatství jiných a hlavně zastání, protože oni jinak znají jen tu práci a většina z nich ani tu práci ne .... proteže je jinkdo ani nezaměstná.

8. Facebook

"To se mi líbí" ... většina lidí není schopná dát dohromady ani vlatní názor, pokud pod tím chybí tlačítko To se mi libí. Facebook dělá z lidí blbce, kteří se i pod přímou a jednoduchou otázku na kterou jde odpovědět "ano" nebo "ne" jsou schopni vyjádřit jen "lajkováním". Navíc, je dokázáno, že sociální sítě desocializují. Dva si raději na Facebooku budou povídat o tom, jak by rádi šli spolu na pivo a pokecali, ale nemohou, protože musí na síti kecat i s dalšími, se kterými by taky rádi šli, ale nemohou, protože už kecají s tam s tím, se kterým by právě rádi šli, kdyby nekecali s tím druhým :)
Kam tohle ještě povede? Za pár let bude na facebooku tlačítko "Nádech" a podo tím miliarda lajků a hned vedle "Výdech" a rozdíl mezi laiky bude vždy minimální :)

9. Slevomaty

Děs, běs. Kdo by to byl čekal. Tak dobrý nápad to byl na začátku. Ale dnes? Lidi už neumí kupovat za plné ceny. Ať chtějí cokoliv, první co je napadne "Bude sleva?". Proboha proč by měla být sleva? Mám poslední kus za plnou cenu, poptávku po dalších, tak proč dávat slevu? Slevomaty jsou dle mého za vinou zničeného trhu. Ve světě to už pochopili a slevomaty postupně končí. Jen u nás ne. U nás vznikají další. Každý chce na slevomatu "inzerovat" v domnění, jak s tím "vyjeb**" a dobře udělal. Ale ne. Prodá desítky voucherů na slevu, a po té, po něm ani pes neštěkne.
Naučme se respektovat něčí cenu a kupujme za plno, protože ty služby a výrobky svou cenu mají. Nebo, se naštvu a založím "Zdražomat"

10. Odbory

Odbory, téma samo pro sebe. Lidi více jak 20 let nepřevzali za sebe a své osudy zodpovědnost a spoléhají na rozrůstající moc odborů. Ono to možná souvisí se stejnou skupinou, která mnohdy volila současného prezidenta. Ekonomicky slabší část obyvatelstva (nechci nikoho urazit), která jen doufá že někdo jiný mu vydobude lepší podmínky k práci a tudíž k životu. Ne ne. Nikdo to neudělá. Ale aspon mají na co nadávat. Na odbory :) Lidičky, vezměte už své životy do vlastních rukou.
Převezměte zodpovědnost! Snažte se své životy měnit sami a zapomeňte na moc odborů třicátých let minulého století. Ta doba je pryč. Sami si stanovte svou cenu a podmínky, za jakých budete pro někoho dělat. Odbory to neudělají. Povětšinou to jsou jen páprdové, co se starají jen sami o sebe a ty lepší podmínky si zajistí sobě, a mnohdy výměnou za ty vaše horší :)

Článek 10 věcí bez kterých by nám bylo lépe připravuji. Děkuji za pochopení.

Nejnovější fotografie ve fotogalerii

Nejžádanější fotografické služby - Fotograf Praha Jan Borůvka

Svatební fotografie

Svatební fotografie

Fotografie ze svatby
Chcete krásné svatební fotografie a mít zachycené nejkrásnější okamžiky z vaší svatby?
přečíst celé
TFP focení

TFP focení

Spolupráce a fotky zdarma
Ušetřete! Domluvte si spolupráci. Získejte mé služby a fotografie zdarma formou TFP focení.
přečíst celé
Reklamní a produktová fotografie

Produktová fotografie

Fotografie produktů
Tvorba reklamní a produktové fotografie pro propagační účely firem, tvorbu katalogů, stránek a e-shopů.
přečíst celé
Portrétní fotografie

Fashion, Beauty, Glamour

Portrétní fotografie
Portrétní fotografie ve stylu Fashion, Beauty a Glamour v ateliéru, interiéru i exteriéru.
přečíst celé
Copyright © 1978-2014 Jan Borůvka - fotograf Praha | Všechna práva vyhrazena.
Svatebni odkazy | Fotografové | Praha Letní dětské tábory | Studiové blesky | Snubní prsteny | Zásnubní prsteny | Fotografický tábor pro děti
Kontaktní formulář
✗   ZAVŘÍT KONTAKTNÍ FORMULÁŘ